27 maart 2017

Flor Hermans

Flor Hermans, mijn vader, is 25 maart om 14:02 overleden. Zijn dierbare vriendin Reinhilde Decleir en ik waren bij hem sinds deze morgen. Hij is rustig ingeslapen.
Flor was een artiest. Mensen kenden hem als schilder, als violist bij Wannes Van de Velde / in de zigeunerkelder /..., als leraar, als geliefde, als vriend, als vaste waarde in Antwerpen / de Zeppos / de Witzli Poetzli / de Kat ...
Ik kende hem als een zeer intelligente, koppige, soms angstige, steeds eigenzinnige, knappe, introverte en humoristische man, met een grote liefde voor schoonheid, literatuur, beeldende kunst, film, muziek, lekker eten, theater en ook… vrouwelijk schoon.
Onze relatie was moeilijk, er waren periodes waarin we lang geen contact hadden, maar de afgelopen maanden hebben we het goedgemaakt en datgene gezegd wat belangrijk was. Ik heb altijd van hem gehouden. Dat heb ik hem vandaag ook nog kunnen zeggen.

Vrienden en kennissen van Flor Hermans die graag afscheid van hem willen nemen, zijn welkom op de viering in het Zuiderpershuis, zaterdag 1 april, 11 uur.
Op donderdag 30 maart is er een publiek groetmoment in het uitvaartcentrum Eugène Timmermans (groetruimte Lobbes), van 19 tot 20 uur.






Flor Hermans. 24 februari 1935 - 25 maart 2017.